Regel het online
Voor steeds meer zaken hoeft u niet op het stadhuis langs te komen. Deze zijn online te regelen of voor te bereiden.
- Het maken van een afspraak bij de gemeente
- Het doorgeven van een verhuizing naar of binnen IJsselstein
- Verlies of diefstal paspoort melden
- Verlies of diefstal identiteitskaart melden
- Online verlengen van rijbewijs (bij RDW)
- Verlies of diefstal rijbewijs melden (bij RDW)
- Aanvragen uittreksel Basisregistratie Personen
- Aanvragen aktes (bijvoorbeeld geboorteakte of huwelijksakte)
- Het doorgeven van een melding openbare ruimte
- Het aanpassen van uw naamgebruik omdat u trouwt of voor geregistreerd partnerschap kiest
- Aanvragen Verklaring rondom Gedrag (bij Justis)
- Verzoek tot geheimhouding persoonsgegevens
Online aanvragen is sneller
Dit is niet alleen fijn voor u. Maar op deze manier helpt u ook andere IJsselsteiners en de medewerkers van de gemeente. Dit is belangrijk omdat we in 2024 en de jaren daarna een grote drukte verwachten bij het aanvragen van paspoorten en identiteitskaarten. Dit zijn producten die u niet online kunt aanvragen. De paspoortenpiek komt doordat in 2014 de geldigheidsduur van paspoorten en identiteitskaarten voor volwassenen van 5 naar 10 jaar ging.